Selasa, 16 Maret 2010

Ya Rabb



Ya Rabb…
Sang penggegam kehidupan yang menjadikan langit tanpa tiang,yang memancangkan gunung-gunung,yang menjadikan gemerlap bintang penghias malam,yang menjadikan cahaya rembulan peneduh jiwa,yg menjadikan mentari penerang alam..dengarkanlah doa-doaku yang jatuh bersama jatuhnya cahaya dhuhaMu.kemana lagi aku harus membawa lelahnya jiwaku,kemana lagi aku menyadarkan resahku hanya kepadaMU sang pemilik pelangi kehidupan.

Ya RABB aku tidak pernah meminta Engkau memberikan kehidupan yang mudah aku hanya ingn Engkau memberiku kekuatan di derasnya gelombang dunia agar aku tidak hanyut terbawa derasnya arus dunia yang tiada hujung, agar aku tetap mampu berdiri ketika rapuhnya jiwaku,agar aku mampu memerankan di tiap-tiap episode kehidupan yang telah Kau catatkan.

Ya RABB..Engkaulah pemilik hati yang mengetahui apa-apa yang tersembunyi di setiap celah-celah ruang hatiku heningkanlah samudra jiwa yang penuh amarah ini.hilangkanlah segala ketakutan yang merasuk ke alam pikirku selain takut akan murkaMu.jadikan segumpal darah ini menjadi qalbu yang lembut qalbu yang memaafkan agar tiada luka yang mampu menorehnya.hijab hati ini dari apa-apa yang Engkau benci dan dari apa-apa yang membuatMu cemburu.

Ya Rahman Dzat yang tak pernah lelah menjagaku maafkan aku belum mampu mempersembahkan cinta yang sempurna untukMu.masih saja ada keluh kesah di dalam jiwaku,masih saja aku mengharapkan cinta yang lain,masih saja aku acuhkan panggilanMu,masih saja ada penyakit yang singgah di segumpal darahku,masih saja aku terus menerus mendzolimi diriku membuat nuraniku menangis.pupuskanlah wahai Rabb debu-debu kejahilanku pupuskanlah noda-noda hitam yang menghijab hatiku dgnMu.
Ya RABB..inilah hamba yang ingn mencintaiMu lewat air mata,lewat ujian,lewat luka,cinta yang membuatku untuk terus memperbaiki diri walaupun ku tau cinta itu tidak akan pernah sempurna

Tidak ada komentar: